Prevas nominerade till årets nykomling inom employer branding
Varje år delar Universum ut ett antal utmärkelser till företag och personer som inspirerat, engagerat och bidragit inom områdena talangrekrytering och medarbetarutveckling. Prevas har blivit nominerade till årets nykomling inom employer branding.
Utveckling och företagets grundvärderingar är Prevas nyckelord i arbetet med employer branding. För oss handlar det lika mycket om att skapa en arbetsplats där våra medarbetare utvecklas och trivs som om att attrahera nya medarbetare. Att bli nominerade till årets nykomling inom detta område är ett kvitto på att vårt arbete leder oss i rätt riktning.
- Det är mycket roligt att vårt arbete ger resultat och även börjar synas utåt. Sedan ett par år tillbaka arbetar vi strukturerat med employer branding i ett projektteam som engagerar flera funktioner på företaget, säger Ulrika Sandström som är employer branding och rekryteringsanvarig på Prevas.
Vi har ett mycket gott rykte bland våra kunder tack vare medarbetarnas höga kompetens. Det leder till att vi får utmanande projekt, vilket i sin tur också attraherar fler kompetenta medarbetare. Att dela med oss av våra kunskaper och erfarenheter, både till varandra och till våra kunder, är en självklarhet hos oss.
- Vi har en högteknologisk arbetsplats där medarbetarna driver oss framåt. Därför har vi en företagskultur som bygger på gemenskap och öppenhet. Vi delar med oss av våra kunskaper och stöttar varandra. Det är grunden för den starka sammanhållning som vi är mycket stolta över, fortsätter Ulrika Sandström.
Det är viktigt att alla medarbetare på Prevas förstår och lever efter våra grundvärderingar. För att skapa samsyn kring våra grundvärdeord använder vi bland annat oss utav ett spel som spelas på kick-off eller vid introduktion av nya medarbetare. Syftet med spelet är att diskutera frågeställningar som kan relatera till grundvärderingarna för att på så sätt skapa insikt om vad de innebär.
Universum är världsledande inom employer branding och utser varje år pristagare inom detta område, i flera olika kategorier. Priset årets nykomling inom employer branding delas ut till en organisation som relativt nyligen tagit sig an employer branding-utmaningen och utvecklat en tydlig strategi för frågorna, vilket gjort att de blivit en aktör att räkna med.
Pressinformation 2015-12-04PDF