23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Sandvik Coromant lanserar en ny varumärkesidentitet

För ett starkare fokus på sitt engagemang för innovation och hållbarhet lanserar Sandvik Coromant en ny varumärkesidentitet. Som en integrerad del av den nya identiteten introduceras tankesättet manufacturing wellness, ett initiativ som lyfter fram värdet av att skapa flexibla, växande och hållbara tillverkningsföretag som i sin tur kan påverka omgivningen på ett positivt sätt.

Branschens föränderliga landskap har lett till att Sandvik Coromant de senaste åren utfört en strategisk omvandling av verksamheten genom att sätta fokus på praktiskt kunnande och banbrytande kapacitet. 

Med en gemensam passion för teknik och problemlösning arbetar Sandvik Coromant tillsammans med kunder och samarbetspartners för att skapa innovationer och förbättringar. Den samarbetsandan blev grunden för en ny varumärkesidentitet som är anpassad för nutidens och framtidens digitala krav och som har en större bredd vad gäller metoder, tillvägagångssätt och erbjudanden. 

”Vår övertygelse är att framgång inte enbart kan mätas som affärsresultat, utan också som vår positiva inverkan på samhället och världen som helhet. Vi ville ha en identitet som verkligen fångar den inställningen och kärnan i vår organisations värderingar och visioner”, säger Helen Blomqvist, VD för Sandvik Coromant.

Sandvik Coromant erbjuder sina samarbetspartners oöverträffat stöd och rustar dem med de kunskaper och den avancerade teknik som krävs för att etablera sunda tillverkningsvanor och hållbara verksamheter. 

Tankesättet manufacturing wellness är ett initiativ för ett stabilt och framgångsrikt tillverkningsföretag som inte enbart fokuserar på individuell framgång utan även bidrar positivt till samhället och för människor. 

”Manufacturing Wellness blir kompassen som vägleder oss till en framtid där flexibla och välmående företag är resultatet av ett hållbarhetstänk. Genom vår inställning vill vi bygga en miljö som präglas av sunda tillverkningsvanor och som därmed underlättar utvecklingen av hållbara verksamheter”, fortsätter Helen. 

Alla kontakt- och kommunikationspunkter där Sandvik Coromants varumärke visas, exempelvis webbplatser, nyhetsbrev, lokaler och Sandvik Coromant Center liksom allt förpackningsmaterial, kommer gradvis att uppdateras med den nya identiteten.  

Tillsammans med kunder och partners banar Sandvik Coromant väg för en hållbar framtid genom att leverera verktygslösningar till tillverkningsföretag i hela världen. Mer än åttio års praktisk erfarenhet har gett oss omfattande och djupgående kunskaper om skärande bearbetning. Den expertisen gör att varje utmaning är en möjlighet till innovation, samarbete och nyskapande lösningar. Vårt mål är att åstadkomma positiv förändring genom hållbarhet, effektivitet och tillväxt. På så sätt formar vi en framtid som främjar innovationskraft. Sandvik Coromant – en del av maskinteknikkoncernen Sandvik – formar framtiden tillsammans. Läs mer på vår webbplats.

SANDVIK Coromant Sverige AB
Box 12
164 93 Kista
Stockholms stad
Sverige
VAT nummer: SE5563507846

Kontaktperson

AS

Sänd till en kollega

0.031