De ger virtuell support till industrin
Castrol vidareutvecklar sin kundservice och lanserar Virtual Engineer, en lösning där kunderna kan koppla upp sig virtuellt mot Castrols experter varifrån som helst i världen och på ett enkelt sätt få skräddarsydda svar och lösningar på frågor och problem som de kan ha i sin produktion.
Kunderna får support vid val av produkter, svar på individuella frågor och teknisk support vid problem eller frågeställningar. Med Virtual Engineer strävar Castrol efter att minska industriföretagens stilleståndstider och kostnader så att den dagliga driften totalt sett kan bli så effektiv som möjligt. Servicen är inte begränsad till specifika branscher, utan kan komma alla Castrols kunder och partners till del.
Användaren får en länk och kan koppla upp sig mot tjänsten via telefonen eller paddan med webbläsaren eller Castrols mobilapp. Med hjälp av kameran på sin mobila enhet kan användaren visa Castrols experter problemet direkt på plats och kommunicera på samma enhet.
Med hjälp den digitala lösningen kan expertteamet ge kunderna anvisningar och tips direkt på bildskärmen. Dessutom finns det möjlighet att ladda upp dokument, videoklipp och andra data som även går att komma åt efter samtalet.