Secotools ingår samarbete med verkstads-influencer
Swemachinist skriver på sin instagram:
”I am superexcited to announce that I have started a cooperation with Secotools. This means that we can take a closer look at some new tooling. I can share with you tips and tricks and inform you about the latest trends and innovations in the industry”
Daniel Jansson, som står bakom Instagramkontot Swemachinist, är en kvalificerad CNC-operatör och maskinist. Han har över 100 000 följare.
– Vi har haft ögonen på Swemachinist under en lång tid på grund av hans genuina intresse för vårt varumärke och det fantastiska och engagerande innehåll han skapar i sociala medier. Vi är mycket entusiastiska över det här samarbetet, säger Alessia Brugin, Global Social Media Manager på Seco, i ett pressmeddelande.
Daniel Jansson är lika positiv. I en kommentar säger han:
– För mig har Seco alltid varit det själv klara valet. Jag har använt deras verktyg varje dag i årtionden, och av goda skäl. Jag är verkligen glad över möjligheten att arbeta nära ett företag som delar min passion för maskinbearbetning.
Detta typ av samarbete är ganska outforskat inom verkstadsbranschen. För att genomföra det på allra bästa sätt har influencer marketing byrån Dolk Agency fått stötta upp.
– Deras expertis och strategiska vägledning har varit avgörande, och deras kontinuerliga stöd kommer att säkerställa samarbetets framgång, säger Alessia Brugin.
Samarbetet kommer pågå i sex månader.