Kinnarps lanserar ny designstrategi
När Kinnarps lanserar fyra specialdesignade kontorsmöbelserier, är det ett led i verksamhetens nya tillväxtstrategi där man kombinerar designat med verksamhetens kärnkomponenter genom ergonomisk användarvänlighet och miljöriktigt. Kinnarps målinriktade satsning att använda externa etablerade designbyråer bygger på en omfattande användarundersökning bland Kinnarps kunder och de fyra nya serierna visar därigenom en grundläggande ny genre för specialdesignade kontorsmöbler med fokus på estetik, användarvänlighet och hållbarhet. - Det talas om Kinnarps största produktlansering hittills och halvårsresultatet visar på företagets bästa resultat någonsin vilket höjer förväntningarna ytterligare att tillväxten ska öka med 10 procent, säger Søren Stryhn, vvd, Kinnarps A/S. Nya målgrupper betyder större marknadsandelar. Med designstrategin och utvidgade varusortiment satsar Kinnarps på att nå de målgrupper som först och främst är intresserade av ett mer exklusivt kontorslandskap där man också tillvaratar individuella krav på design och ergonomi. Samtidigt ligger det centralt i prisstrategin att kunna ge kunden valuta för pengarna, så serierna vänder sig till en bred kundkrets. Därmed förväntas också att Kinnarps ska vinna större marknadsandelar. - Den primära målsättningen med vår satsning är att kunna ge våra kunder ett bredare sortiment och det förväntar vi oss kunna ta marknadsandelar med, säger Søren Stryhn. Mogens Larsen