Shell Lubricants växer
- Genom våra kända varumärken, vår spetsteknologi och genom att främja partnerskap med våra kunder överallt i världen har vi vuxit och skiljer oss på ett framgångsrikt sätt från våra konkurrenter, säger David Pirret, Executive Vice President på Shell Lubr 2006 hade Shell 12 procent av volymen på den globala marknaden för smörjmedel, en volymökning med 5 procent 2005, mer än tre gånger så mycket som branschen i genomsnitt. Volymen översteg 4,5 miljoner ton 2006, ett nytt rekord för Shell Lubricants. 2006 hade Shell en organisk tillväxt på en mängd viktiga marknader som Ryssland, Kina, delar av Asien och Europa och gjorde i oktober ett strategiskt förvärv av 75 procent av Beijing Tongyi. Shell Lubricants avser företagen i Shellkoncernen som bedriver smörjmedelsverksamhet. Shells smörjmedel marknadsförs i cirka 120 länder. De tillverkar och färdigställer produkter för användning inom en rad områden, från privatbilism till livsmedelsindustri, från tung industri till transportsektorn.