Förpackningsmässan en succé
- Vi hade räknat med 3 000 besökare som mässan hade förra gången den arrangerades, men vi hade aldrig kunnat drömma om över 7000 personer, säger Susanne Hallencreutz, projektledare för mässan. Utställarna var mycket nöjda då de knöt mängder av kontakter. Här träffade de både nya och befintliga leverantörer och hela 92 procent av besökarna uppger i besökarenkäten att de återkommer till mässan nästa år. - Jag besökte easyFairs Pack & Emballage i syfte att träffa nya och befintliga leverantörer. Jag tyckte att det var ett bra utbud och kvalitet på utställande produkter och företag. Jag har redan bokat besök med nya potentiella leverantörer, säger Mats Persson på Atlas Copco AB. 90 procent av utställarna bokade en plats till nästa mässa direkt innan mässan hade stängt. De passade även på att boka sig på mässorna i Norge, Danmark och Finland. - easyFairs mässkoncept är mycket bra. Vi hade två dagar med mycket intressanta besökare som gav oss många leads. Bland annat förpackningsdesigners och reklambyråer var intresserade av vårt utbud. Redan ett par dagar efter mässan kontaktades vi av besökare som vi träffat i vår monter, säger Leif Dehlin, Försäljningschef, Korsnäs AB easyFairs förpackningsmässor 2008 i Norden: easyFairs PACKAGING INNOVATIONS, 10 - 11 september 2008, Köpenhamn, Danmark easyFairs EMPACK, 24 - 25 september 2008, Oslo/Lilleström, Norge easyFairs EMPACK, 1 - 2 oktober 2008, Tammerfors, Finland easyFairs PACK & EMBALLAGE, 21 - 22 oktober 2008, Stockholm, Sverige