23948sdkhjf

Billigare tillverka elfordon

SKF lanserar vid Hannovermässan 2015, en teknik sänker tillverkningskostnaderna för hybrid- och elfordontillverkarna och förbättrar energieffektiviteten under körning.
Den senaste ePowertrain-tekniken från SKF har utvecklats för att hjälpa tillverkarna av hybrid- och elfordon att sänka monterings- och tillverkningskostnaderna. Den ska öka fordonens effektivitet, minska energianvändningen och koldioxidutsläppen samt förlänga räckvidden.

Portföljen bygger på ett antal nyskapande produkter som kompletterar varandra och som alla visas vid Hannovermässan 2015.

Portföljen omfattar en lagerenhet för rotorpositionering, som är utformad för att förbättra styrningen av permanentmagnetmotorer. Enheten innehåller ett lager med låg friktion och en intelligent givare i en enda kompakt och lätt enhet. Den går snabbt och enkelt att installera på produktionslinjen, ger förbättrad effekttäthet för motorn och förbättrad styrning av motorns vridmoment samt sänker total ljudnivå och vibration.

Här finns också SKFs motorpulsgivare med sensorlager. Den ger exakta pulser för noggrann mätning i realtid av motorns varvtal, rotationsriktning och inkrementella läge och ger samtidigt låg friktion, sänkt ljudnivå och lager för höga varvtal.

Premiär på Hannovermässan i SKF:s monter: Hall 22, B 12.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078