23948sdkhjf

Make in India lockar näringslivstoppar

Make in India Week 13-18 februari sätter fokus på tillverkningsindustrin och är en av Indiens premiärminister Modis huvudsatsningar för att skapa hundra miljoner arbetstillfällen i Indien.
Veckan, som innehåller en rad seminarier och events, lockar över 200 utställare till Mumbai. Svenskt näringsliv representeras av en affärsdelegation och på lördag inviger statsminister Stefan Löfven den svenska paviljongen tillsammans med premiärminister Modi.

Indien är en av världens snabbast växande ekonomier och befinner sig i en uppbyggnadsfas som skapar stor efterfrågan på innovativa lösningar. ”Make in India Week” erbjuder svenska företag ett skyltfönster för att presentera sig i ett unikt sammanhang. I den omfattande svenska paviljongen som invigs av statsminister Stefan Löfven på lördag den 13 februari ställer 11 företag ut.

Svenska företag har funnits i Indien sedan tidigt 1900-tal, en viktig faktor i en relationsbaserad kultur som Indien. Att bygga nätverk och skapa mötesplatser är avgörande för att utveckla handelsutbytet mellan våra länder.

– Svenska företags erbjudande svarar väl upp till den efterfrågan som finns i Indien idag. Därför är ”Make in India” ett gyllene tillfälle för svenskt näringsliv att visa upp sig och knyta kontakter. Min förhoppning är att svenska företag ska bli självklara samarbetspartners i det växande Indien, säger Ylva Berg, vd Business Sweden.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078