Make in India lockar näringslivstoppar
Make in India Week 13-18 februari sätter fokus på tillverkningsindustrin och är en av Indiens premiärminister Modis huvudsatsningar för att skapa hundra miljoner arbetstillfällen i Indien.
Indien är en av världens snabbast växande ekonomier och befinner sig i en uppbyggnadsfas som skapar stor efterfrågan på innovativa lösningar. ”Make in India Week” erbjuder svenska företag ett skyltfönster för att presentera sig i ett unikt sammanhang. I den omfattande svenska paviljongen som invigs av statsminister Stefan Löfven på lördag den 13 februari ställer 11 företag ut.
Svenska företag har funnits i Indien sedan tidigt 1900-tal, en viktig faktor i en relationsbaserad kultur som Indien. Att bygga nätverk och skapa mötesplatser är avgörande för att utveckla handelsutbytet mellan våra länder.
– Svenska företags erbjudande svarar väl upp till den efterfrågan som finns i Indien idag. Därför är ”Make in India” ett gyllene tillfälle för svenskt näringsliv att visa upp sig och knyta kontakter. Min förhoppning är att svenska företag ska bli självklara samarbetspartners i det växande Indien, säger Ylva Berg, vd Business Sweden.