Mäter gratis digital mognad
Forskningsinitiativet Networked Business Initiative erbjuder svenska företag utan kostnad att mäta sin digitala mognad och jämföra sig mot sina konkurrenter.
– Digitalisering och kundupplevelse är högt upp på agendan hos företagsledningar inom både B2B och B2C idag. Samtidigt upplever vi att få företag vi möter har stöd av riktig data och verkliga insikter för att svara på kärnfrågan. Och kärnfrågan är: Är vår verksamhet idag redo att möta varje kund och ge en sammanhängande upplevelse i alla våra kanaler/kontaktytor, även kallade omnichannel, eller är det fortfarande våra interna avdelningar, strukturer och produktlinjer som likt silos försöker styra kundupplevelsen inifrån och ut, utan samverkan?
– Ännu mer intressant blir det när ledningen lyfter blicken och undrar över konkurrenterna i branschen, hur gör de och hur långt har de kommit i sin digitala transformation där vår kund är i centrum? frågar sig Patrik Zenno. Tre partners kommer tillsammans med forskningsinitiativet Networked Business Initiative, NBI, för första gången låta svenska bolag mäta sin omnichannel-mognad kostnadsfritt. Omnichannel handlar om att använda alla relevanta kanaler för en sammanhållen marknadsföring av ett företag eller en produkt med syfte att sätta kunden i centrum och att med digitala hjälpmedel se till att denne får en lika bra upplevelse oavsett vilken kanal kunden har kontakt med företaget i. Undersökningen, som Consid erbjuder i samarbete med NBI, erbjuder bolag att:
– Se var verksamhetens styrka respektive svaghet ligger över de 6 omnichannel-disciplinerna.
– Jämföra sina resultat med andra företag i sin bransch.
– Få inspiration till vart de ska börja för att komma vidare med omnichannel.
www.consid.se .