20 procent fler besökte Underhållsmässan
Årets omgång av Underhållsmässan fick ett rejält uppsving vad gäller antalet besökare jämfört med 2014.
– En av de absolut bästa vi varit med på, säger David Duvgren, försäljningsansvarig på Nilfisk.
10 876 besökare noterades på Underhållsmässan på Svenska Mässan, som avslutades i fredags. Det innebär en kraftig ökning jämfört med förra mässan 2014 (då 9 153 besökare). Inräknat utställare medverkade totalt 16 005 personer på årets mässa (mot 13 686 förra gången).
Anna Jarnö är affärsansvarig för Underhållsmässan:
– Vår satsning på att spegla bredden av ny underhållsteknik, forskning och utveckling, smarta lösningar och digitalisering har bidragit till framgången. Det har varit genomgående fullt vid seminarierna, både på Stora scenen och Teknikscenen, säger hon.
– Dessutom har alla viktiga aktörer i branschen medverkat på mässan, vilket vi är särskilt glada för. Totalt medverkade 270 utställande företag på preliminär nettoyta 7 700 kvadratmeter (markanta ökningar i båda fallen).