Imtech byter namn till Assemblin
I april byter Imtech namn och lämnar det gamla bakom sig. Med nya ägare och det nya varumärket Assemblin markerar bolaget att man tar nästa steg i utvecklingen.
Processen med att byta namn och omprofilera Imtech till Assemblin påbörjades med en varumärkesundersökning hos kunder, potentiella kunder och medarbetare i alla tre länder hösten 2015. Efter utveckling av varumärkesplattform inleddes arbetet med omprofilering av Imtech vid årsskiftet och kommer praktiskt att genomföras i april.
– I detta skede är det viktigt att lyfta fram våra medarbetare som är den avgörande skillnaden, grunden till vår framgång och därmed vårt verkliga varumärke. Vårt nya namn och logotype är bara symboler för vad vi genom våra medarbetare står för. Att genomföra processen med omprofilering i omgångar innebär att vi kunnat ge våra kunder och medarbetare en övergångsperiod där de nu fått chansen att lära känna och ta in det nya namnet. I april tar vi på vår helt nya kostym genom att omprofilera allt i hela bolaget. Kontor, bilar, kläder, webb, brevmallar, med mera, säger Thomas Rebermark, informations- och marknadschef Imtech Nordic.