Globalt SKF-uppdrag till konsulten i Göteborg
Gör över 3 000 av SKF:s säljare och säljchefer, på samtliga nivåer, världsbäst på säljteknik och att förstå kundernas behov.
Säljchefer och högsta ledningen kan enkelt se inom vilka områden medarbetarna nått önskvärd nivå eller var det krävs mer träning. SKF
Tidigare i år fick SKF-chefer på olika nivåer gå igenom utbildningen och det blev tummen upp direkt.
- Det här är första gången vi på SKF har utvecklat en gemensam metodik för sälj och säljledning, samt ett gemensamt koncept för att utbilda samtliga chefer, oavsett region eller bransch. Det här ger oss en stark bas att bygga vidare från och innebär än mer konkurrenskraft, säger Michael Crean, Sales Director, Industrial Sales, SKF Western Europe.
En framgångsfaktor I projektet är att Michael Crean själv, liksom flera andra i SKF:s högsta ledning, tog ett stort ansvar i utvecklingen och hade ett nära samarbete med Intermezzon.
Feedbacken från deltagare i en rad olika länder har varit överväldigande.
- Bästa träningen jag någonsin genomgått, och då har jag nog deltagit i minst 10 säljträningar under min 30 år långa karriär, säger Dave Southam, account manager på SKF i Kanada.
Källa: SK, Intermezzon