23948sdkhjf

Stenbergs prioriterar högsta möjliga tillgänglighet

Företaget Stenbergs har satt en ära i att alltid se till att kunderna får en hög tillgänglighet i sina maskiner.

– Vi erbjuder ett antal åtgärder för att maximera tillgängligheten. Allt från förebyggande underhåll och Stenbergsjouren till Remote service och snabba leveranser av reservdelar, säger Stenbergs eftermarknadschef Ola Söderbring.

Maskiner mår givetvis bäst om någon bryr sig om dem. Därför erbjuder Stenbergs ett paket av tjänster, fortsätter Söderbring.

– En sådan är förebyggande underhåll för de maskiner som vi levererat. Genom den planerade servicen kan kunden förlänga maskinens livslängd och minska antalet akutstopp. Underhållet ger också möjlighet att planera reparationer och renovering. Det är också en bra grund för kommande nyinvestering.

Vid alla typer av service dokumenterar Stenbergs sitt uppdrag. Denna historik har sedan kunden tillgång till, och där man kan se information om maskinerna och utförda serviceinsatser.

Stenbergsjouren en livlina
Om förebyggande underhåll är en första del i ”tillgänglighetspaketet”, är Stenbergsjouren kanske den viktigaste. – När vissa maskiner stannar, stannar världen. Produktionen på ditt företag stannar upp och i värsta fall slutar banden att rulla även hos din kund, säger Ola Söderbring och fortsätter: – Vi har därför ett kostnadsfritt kundstöd, Stenbergsjouren, som är livlinan som våra kunder kan nå för råd och stöd även utanför Stenbergs ordinarie öppettider.

– Vissa problem, fortsätter Ola Söderbring, kan vara mer lättlösta om vi kan koppla upp oss mot kundens maskin för felsökning, vi Kallar det Remote service. Vi kan då, mer i detalj, se vad som är fel och på ett enklare och säkrare sätt ge rätt support.

Servicetekniker på plats
Men ibland kan problemen vara av sådan art att det är nödvändigt med en servicetekniker på plats. – Genom ett långt samarbete med våra leverantörer har vi på Stenbergs en stor kompetens och en lång erfarenhet, påpekar Ola Söderbring. – Det är en garanti för att underhållet av maskinerna sker med omsorg och att akuta fel kan åtgärdas snabbt och säkert utan onödiga omvägar. Vår samlade kunskap och erfarenhet finns att tillgå i hela landet, via egna tekniker och via samarbetspartners.

Snabb leverans av reservdelar
Stenbergs erbjuder också ett stort utbud av reservdelar. – Vi jobbar alltid för att leverera reservdelar på kortast möjliga tid, allt för att stödja snabb produktionsstart vid ett problem. Kunden kan naturligtvis kontakta oss direkt, men de kan också registrera sin beställning eller förfrågan på Stenbergs hemsida, säger Ola Söderbring.

Registreringen kan ske dygnet runt och Stenbergs reservdelssäljare hanterar sedan det inkomna ärendet direkt dagen efter. – Med ett stort reservdelslager i Jönköping har vi möjlighet att direktleverera en reservdel snabbt. Det händer relativt ofta att vi skickar reservdelar till kunderna med taxi, allt för att hålla en hög servicegrad. I alla våra beslut tittar vi på att kunden får högsta möjliga tillgänglighet utifrån den maskinpark som vi har levererat. Det är vårt adelsmärke! 

Fakta om Stenbergs:
Stenbergs representerar flera världsledande leverantörer inom skärande bearbetning. Genom detta kan de säkerställa hög kvalitet och senaste teknik. Stenbergs är dessutom en kvalificerad partner för utbildning, service och underhåll.

Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062