Midroc digitaliserar industrins underhåll
Lätt för Ovako att komma igång och ge kunderna insyn och uppföljning.
Det nya samarbetet mellan Midroc Europe och CheckProof för med sig att fler kunder inom industrisektorn nu kan ta fram och digitalisera sitt arbete med underhåll.
Med Midrocs digitaliserade underhåll kan inrättas rutiner runt alltifrån egenkontroller till uppföljning, riskanalyser och dokumentation. Alla kontroller sparas digitalt något som förenklar efterkontroll och ska gör arbetet tryggt.
Efter flertalet pilotprojekt som fallit väl ut tillsammans med CheckProof kan nu Midroc erbjuda digitaliserat underhåll till flera av sina kunder. Joakim Sundberg är projektledare för Midroc i Hofors och har deltagit i ett av pilotprojekten hos Midrocs kund Ovako.
- Den största fördelen är hur lätt det är att komma igång med digitalt underhåll och hur stor användarvänlighet det är för våra tekniker.
Midrocs digitaliserade underhållsservice ger även kunden ökade möjligheter till insyn och uppföljning.
- Vi kan gå in i systemet och titta på objekten, vi kan se de senaste avvikelserna och äldre historik. Det gör att vi på ett enkelt sätt kan mäta kostnader för reparation, tid och material på ett sätt som tidigare inte varit möjligt, säger Benny Andersson från Ovako i Hofors.