23948sdkhjf

Färgstarkt hos Dormer Pramet

Den nya färgen orange, som symboliserar fusionen mellan varumärkena, var Dormer Pramets färgstarka nyhet på Elmia Produktionsmässor.
Lanseringen av det nya varumärket Pramet skedde på EMO men nu var det dags i Sverige.

Dormer Pramets försäljningsdirektör Olof Wixe berättar för Verkstäderna att Elmia-mässans läge är perfekt.

Lokaliseringen gör det möjligt att träffa återförsäljare och kunder från mellersta och södra Sverige.

Lika viktig som produkterna är kompetensen hos leverantören.

– Det är viktigt att vi kan våra saker. Vi har utbildning både internt och hos våra återförsäljare så att vi kan supporta våra kunder med massor av kunskap. Ett företags kunniga återförsäljare ger ringar på vattnet, de kan berätta var verktygen fungerar och inte fungerar, säger Olof Wixe till Verkstäderna.

Vid beställningen hjälper Dormer Pramet kunden att göra rätt val.

– Parametrar att ta hänsyn till när man väljer verktyg är borrdjup, håldjup, dimension, material och maskintyp med mera, säger Olof Wixe.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078