En ny medlem i Scanias verkställande ledning
I ett pressmeddelande poängterar Scania att kommunikation har blivit allt viktigare ur ett strategiskt perspektiv. Det är också nödvändigt för att stötta Scanias hållbarhetsmål.
– Hållbarhet är själva kärnan av Scanias strategi, och kommunikation är ett verktyg som gör att vi kan hålla det vi lovar. Camillas erfarenhet inom detta område, liksom hennes stora kunskap om Scania och vår industri är ett starkt bidrag till vårt företags fortsatta utveckling. Att ha henne som en del av vår verkställande ledning gör att vi kommer ta oss an framtida utmaningar med än större självförtroende, säger Christian Levin, vd och koncernchef, i en kommentar.
Camilla Dewoon betonar att kommunikation är betydelsefullt och en del av ett föränderligt ekosystem. I ett pressmeddelande säger hon
– Sedan vi började med transformationen på Scania för att bättre möta våra kunders behov i ett föränderligt ekosystem av transport och logistik, har vi sett att det kräver nya överväganden. Ett utvecklat arbetssätt med nya metoder liksom nya intressenter och affärsmöjligheter är bara en del. Att ta mig an denna nya roll är verkligen inspirerande.
Om Camilla Dewoon: Född: 1973 Utbildning: Ekonomie Magisterexamen Bakgrund: Innan hon började som Scanias Chief Communications Officer var hon senior konsult utanför företaget. Sedan 2004 har hon haft flera chefsroller på Scania, bland annat som Vice President for Sales and Marketing vid Scania Latin America och också som ansvarig för Sales Development vid Commercial Operations i Södertälje. Källa: Scania |