23948sdkhjf

Rutlimmet får ut fordonet på vägen

Byte av en trasig eller skadad vindruta är ett arbete som kan kräva yrkeskompetens och när det gäller bussar krävs särskild uppmärksamhet vid ytterligare faktorer. Vindrutans storlek, vikt och orientering medför olika utmaningar och om rutan går sönder under installationen kan det leda till avsevärda kostnader.

För att slippa ta ut fordonet ur drift vid krossad ruta har Hencel tagit fram ett rutlim som är enkelt att hantera.

När man får en trasig eller skadad vindruta kan det ibland krävas att man sitter på en viss kompetens för att kunna laga skadan. Fordonet kan behövas tas ur drift under reparationstiden vilket ökar kostnaderna. För att få den snabbare ut på vägarna igen har ett rutlim tagits fram som gör att man kan genomföra processen själv.

Det nya limmet, Teroson Rb 4100, kan även appliceras trots att det finns fukt på vindrutan. Detta medför att reparationen kan ske när som helst och att fordonet kan komma ut på vägarna snabbt igen.

Tätningsmedlet består av en svart, lufttorkande tätningspasta tillverkad av konstgjorda hartser och syntetiskt gummi med låg halt av lösningsmedel. Tätningsmedlet appliceras med hjälp av en manuell Staku pistol, förblir plastiskt permanent och är mycket beständigt mot åldring och väderpåverkan.

Henkel har även tagit fram Teroson Bond 60 ”True primerless” vindrutelim som ingår i Teroson-serien. Det är ett lim utan primer, vilket innebär att det räcker med applicering endast av den produkten.

Läs mer om: lim
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062