GM växer i Europa
- GM firar sitt bästa försäljningsresultat någonsin som ett resultat av ett framgångsrikt teamwork. Vår flermärkesstrategi tillsammans med en aggressiv tillväxtstrategi för central- och Östeuropa börjar ge resultat, säger Carl-Peter Forster, president för Saab sålde 84 930 bilar under 2007 och behöll därmed sin marknadsandel på 0,4 procent. Medan man upplevde en mindre, generell volymminskning, ökade man försäljningen i syd-, central- och Östeuropa. I och med introduktionen av BioPower-motorer i 9-3 serien, är Saab dominerande E-85 aktör i Europa. GM:s försäljning i Ryssland ökade med 95,2 procent under 2007 - att jämföra med totalmarknadens tillväxt på 33,5 procent. GM:s försäljningsvolym landade på 258 835 enheter, vilket innebar en marknadsandel på 9,6 procent. Det goda resultatet i Ryssland beror främst på koncernens starka produktportföljer, där speciellt Opel och Chevrolet visar stora framsteg. Den professionella och växande detaljistorganisationen är en annan orsak till resultatet.