23948sdkhjf

GM växer i Europa

General Motors når sitt bästa försäljningsresultat någonsin i Europa 2007 med 8,9 procent upp jämfört med 2006. Marknadsandelen på 9,5 procent, en ökning på 0,3 procent, är den högsta för koncernen sedan 1999.

- GM firar sitt bästa försäljningsresultat någonsin som ett resultat av ett framgångsrikt teamwork. Vår flermärkesstrategi tillsammans med en aggressiv tillväxtstrategi för central- och Östeuropa börjar ge resultat, säger Carl-Peter Forster, president för Saab sålde 84 930 bilar under 2007 och behöll därmed sin marknadsandel på 0,4 procent. Medan man upplevde en mindre, generell volymminskning, ökade man försäljningen i syd-, central- och Östeuropa. I och med introduktionen av BioPower-motorer i 9-3 serien, är Saab dominerande E-85 aktör i Europa. GM:s försäljning i Ryssland ökade med 95,2 procent under 2007 - att jämföra med totalmarknadens tillväxt på 33,5 procent. GM:s försäljningsvolym landade på 258 835 enheter, vilket innebar en marknadsandel på 9,6 procent. Det goda resultatet i Ryssland beror främst på koncernens starka produktportföljer, där speciellt Opel och Chevrolet visar stora framsteg. Den professionella och växande detaljistorganisationen är en annan orsak till resultatet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078