De blev årets varumärke i Dalarna
Fjärstyrningsverkstaden Åkerströms fick på Stjärngalan i Borlänge ta emot priset som årets varumärke av Dalarna Business.
– Vi är mycket glada och stolta över utmärkelsen. Åkerströms har funnits i över 100 år och att vi nu tilldelats priset för Årets Varumärke är givetvis väldigt ärofyllt. Åkerströms är ett anrikt varumärke vi förvaltat väl och kommer fortsätta att utveckla. Vår framgång bygger på våra fantastiska och engagerade medarbetare som bidragit till att utveckla företaget till den starka position vi har idag, säger Anna Stiwne, vd på Åkerströms.
Enligt Dalarna Business, som arrangerar Stjärngalan, har Åkerströms med sitt tydliga varumärkesarbete, både internt och externt, gjort att radiostyrning från Björbo blivit ett varumärke som sticker ut både i Sverige och internationellt.
– För att stödja vår framgång framåt behöver vi också utveckla varumärket som bär det löfte vi ger till våra kunder – att skapa säkra och tåliga radiostyrningslösningar för våra kunder. Vi har som ett led i detta utvecklat vår varumärkesplattform och är i full färd med att implementera vår nya grafiska profil. För att nå ut ytterligare med vårt budskap har vi även intensifierat vår närvaro i sociala medier, vilket gett mycket goda resultat, säger Anna Stiwne.
Motiveringen löd:
"Att jobba med sitt varumärke är inte bara att skapa en snygg plattform och göra bra kommunikation. Det handlar också om att använda sina värderingar, sin vision och sin mission för att bygga ett företag där alla medarbetare blir bärare av såväl kultur som konkreta säljbudskap.
Vinnaren av Årets Varumärke har lagt lika mycket energi på att jobba internt som externt och resultatet har blivit ett gediget, genuint och äkta varumärke med en profil som både sticker ut och sjunker in".