ABB erbjuder stödpaket för industriernas omstart
För att stödja sina kunders omstart av sina verksamheter erbjuder ABB ett stödpaket för att hjälpa till i omstarten av deras produktionslinor, något som ska bidra till minskade kostnader både inom prodoktion och underhåll.
ABB:s verksamhet Robotics & Discrete Automation har lanserat ett speciellt paket av digitala lösningar, såväl som virtuellt stöd och fältservice-support. Detta för att hjälpa verksamheter starta upp sina produktionslinor som kan ha varit stillastående flera veckor under coronapandemin.
Utöver att hjälpa kunder att felsöka och åtgärda problem kopplade till robotar och verksamheter som stått still, inkluderar erbjudandet även flera digitala verktyg från ABB som ska hjälpa kunderna att optimera processer och vara mer proaktiva i underhållsaktiviteter. Det ska i sin tur bidra till minskade kostnader inom både underhåll och produktion.
Företaget stödjer också sina kunder med virtuell konsultering och granskning för att hjälpa till att identifiera problem, samt support och leverans av reservdelar för att säkerställa att kunder har korrekt del i lager för en snabb och effektiv omstart av produktionen.
– I takt med att tillverkning och produktion börjar varva upp vill vi säkerställa att omstarten sker så smidigt och effektivt som möjligt. Våra digitala lösningar och verktyg kan hjälpa till att säkerställa maximal prestanda och undvika oförutsedda avbrott under den här kritiska perioden för världsekonomin, säger Sami Atiya, chef för ABB:s affärsområde Robotics & Discrete Automation.
Utöver virtuell utbildning, fältservice och reservdelar ska ABB också kunna hjälpa kunderna att övervaka, felsöka och optimera hela robotflottor på distans via ABB Ability™ Connected Services. ABB Ability™ Connected Services är ABB:s serviceerbjudande med fjärrtjänster som övervakar hälsan och prestandan hos sina robotar.